Vad säger andra om oss?

Vi brukar säga att nöjda kunder kommer tillbaka. Här berättar tre av våra nöjda kunder om varför de väljer att ta in personal från Four Service.


Kadi Upmark, VD på Vår Gård i Saltsjöbaden:

I början av 2017 uppenbarade sig ett behov av att anställa en ny restaurangchef på konferensanläggningen. VD Kadi Upmark hade nåtts av ryktet om Four Service seriositet och trygghet och valde att anlita oss för att sköta rekryteringen från början till slut. Efter avslutad process beskriver Kadi samarbetet på detta sätt:

-” Allt gick så otroligt smidigt med en snabb uppstart av rekryteringen. Det faktum att vi hade Four Service Kundansvarige som bollplank hela tiden gjorde att vi var ständigt uppdaterade och kunde därför känna oss trygga i processen, det i sin tur gjorde att vi kunde ägna oss åt vår dagliga drift och lägga rekryteringsärendet åt sidan. Four Service Kundansvarige var på plats hos oss minst en gång i veckan för att presentera uppdateringar och sedan för att presentera Henrik.

Vi tvekade inte en enda gång under processen på huruvida Four Service skulle lyckas med uppdraget eller ej, det kändes som givet att detta skulle bli bra.  

Sammanfattningsvis: Ett fantastiskt samarbete!  Four Service är verkligen ett bra företag att ha att göra med. Det har varit ett nöje att samarbeta med Four Service. Jag kommer inte tveka att rekommendera dem till andra som är ute efter att rekrytera till sina restauranger ”

Tack för det fina berömmet. Vi önskar er alla på Vår Gård all lycka i framtiden, det var ett sant nöje att få arbeta med er!


                                                                           

Karl Reich, köksmästare på Sånga-Säby Hotell & Konferens:

Det är i detaljerna som kvaliteten gömmer sig, det vet Karl. Vi lockar ut honom från köket en stund, och går ut i den ståtliga ekparken för att tala om konferensanläggningen, och hur Four Service kommer in i bilden.

FS: – Karl, naturen är en viktig del av upplevelsen ni ger era konferensgäster?
KR: – Vi tar miljön på allvar. Vi är Nordens första Svanenmärkta hotell, Nordens första Svanenmärkta konferensrestaurang, och klassas som ett klimatneutralt företag. Vi tar själva vattnet från Mälaren, renar det, och serverar det till våra gäster.

FS: – Hur tänker ni kring maten?
KR: – Varje detalj är viktig för att uppnå en helhet. Maten är en sådan detalj, och för många av våra gäster är den bland det viktigaste. Vällagad, smakrik, och vacker mat ger både den bästa starten, och det bästa avslutet på en händelserik dag.

FS: – Vad hamnar på tallriken?
KR: – I största möjliga mån ekologiskt och närodlat, alltid svenska råvaror. Lunch och frukost serveras som en variationsrik buffé, och vi bakar flera sorters bröd varje morgon. Åh, det är så gott! Middagarna består alltid av en genomtänkt trerättersmeny, och i vår vinkällare har vi ett rikt urval av ekologiska och biodynamiska viner.

FS: – Varför har du valt att ha personal från Four Service i köket?
KR: – Som köksmästare kräver jag mycket av de jag arbetar med. Varje gäst måste bli nöjd varje gång de äter hos oss, och det jobbet börjar i köket. Jag fuskar aldrig med kvaliteten på maten, och ni fuskar inte med kvaliteten på personalen. De kommer i tid, vet vad de håller på med, och levererar hela tiden bra resultat. Jämn, hög kvalitet. Inga överraskningar. Jag känner mig trygg, och behöver inte övervaka jobbet hela tiden.

FS: – Och vad tycker du Four Service som företag?
KR: – Ni är ju ett familjeföretag som bara arbetar med personal till restaurang och hotell, inget annat. Känslan är en helt annan än att arbeta med stora bemanningskoncerner. Bokningen hör alltid av sig om något skulle hända. Dialogen mellan oss hjälper mig mycket. Har ni inte just den personal jag behöver pratar vi andra lösningar, kanske att jag får ett bra köksbiträde om jag inte kan få en kock just den dagen. Jag köper inte bara en tjänst, jag får ett samarbete. Det är guld värt. Och att ni alltid följer upp all personal med mig, det ger mig chansen att ge feedback.


Tommy Säbb, VD för Säbb & Blomqvist Catering:

Tommy skickar iväg den senaste beställningen med cateringmat till ett bröllop, och vi hinner smita undan några minuter innan det är dags för nästa leverans till en konferens i city.

FS: – Tommy, du verkar ha rätt mycket att göra?
TS: – Stämmer bra. Vi är ett litet familjeföretag. Vi är duktiga på det vi håller på med, och då blir det mycket att göra.

FS:  – Snygg hemsida!
TS: – Tack! Vi arbetar med så mycket: porslin, bestick, personal, servetter, drycker, dukar, bordsdekorer, skyltar, möbler, tält, kristallkronor. Vi lämnar saker, hämtar saker. Ordnar med DJ, musik, och underhållning. Tipsar om lämpliga lokaler. Och så maten förstås. Vi har satsat på att ta fram en riktigt bra hemsida som inte bara berättar om våra tjänster, utan som också inspirerar kunderna till att skapa fantastiska arrangemang. Och välja oss igen som leverantör, så klart.

FS: – Ni lagar all mat själva?
TS: – Ja. Maten är en viktig del av upplevelsen. Ingenting som lämnar vårt kök gör det i slentrian eller utan kärlek. Vi skapar konferensmat, gourmetmiddagar och avsmakningsmenyer, anordnar matlagningskurser, ost- och dryckesprovningar.

FS: – Hur använder du Four Service?
TS: – Framför allt till disken. Du anar inte hur mycket disk en cateringverksamhet genererar! Tidigare löste vi det själva med hjälp av andra, men det fungerade inte riktigt bra. Nu har vi en entreprenadlösning med personal och arbetsledning från Four Service. Jag kan ägna mig åt att utveckla verksamheten istället för att jaga fram diskpersonal, och se till att de gör sitt jobb. Arbetsledning, diskare, semester, löner, sjukfrånvaro, tillsätta vakanser, lösa problem, allt bara fungerar utan att jag behöver lägga ner tid på det. Det är tuffare i dag, mer stress.

FS: – Och vad tycker du om Four Service som företag?
TS: – Ni är lyhörda. Hittar rätt person som fungerar med vår verksamhet. Och att ni hela tiden följer upp personalen med mig, varje vecka. Då kan jag koppla av, och göra mitt jobb. Att skapa fantastiska arrangemang.